Mikä ihmeen KVKT?

KVKT on treenaustapa. Treenimetodi.

KVKTn perusidea tulee ilmi hyvin KVKT-metodin esittelyssä. Raskas perusliike alle, ja sitten haetaan pumppi ja dynaaminen venytys. Periaatteessa tämän perusajatuksen puitteissa treenin voi toteuttaa useammalla eri jaolla, mutta koska jokainen lihasryhmä vaatii käytännössä vähintään 2-3 liikettä, on se järkevin toteuttaa 4- tai 3- jakoisena.

Kasasin treenin lukemani ja omien kokemusteni perusteella. Minusta on ollut hankalaa löytää esimerkkitreenejä, joissa selitettäisiin että miksi juuri mikäkin liike tehdään ja mikä siinä on tärkeää. En usko että tämä on ainoa oikea tapa treenata eikä varmastikkaan kaikille paras tapa. Tämä toimii kuitenkin minulle ja se antaa sen mahdollisuuden, että se toimii jollekin muullekin. Tämä ei myöskään ole ainoa tapa jolla itse treenaan, enkä suosittele että sitä pitkässä juoksussa pidetään sellaisena. Tätä voisi kai kutsua perustreeniksi. Tätä voi vuorotella vaikkapa massapainotteisen 10×10 treenin kanssa.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s